سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاعات عمومی

نظر

کتاب اسب سیاه نسبت به عمده متن‌هایی که در زمینه موفقیت منتشر می‌شوند، یک رویکرد بسیار متفاوت دارد. این کتاب مطالبی را به چالش می‌کشد که تا کنون درباره موفقیت، بسیاری از ما شنیده‌ایم. از جایگزین کردن قواعد بازی تا ترکیب اصولی جدید برای رسیدن به موفقیت، کتاب اسب سیاه یک کتاب شورشی در دنیای موفقیت است.

تاد رز و اوگی اوگاس، نویسندگان این کتاب، از تحقیقاتی که در دانشگاه هاروارد انجام دادند بهره ‌برده‌اند تا تئوری‌های جدیدی را درباره موفقیت ارائه دهند. این کتاب به دنبال یافتن الگوهای مخفی در موفقیت است که تا کنون نادیده گرفته شده‌اند.

یکی از اصول مهم کتاب اسب سیاه این است که موفقیت به قدرت شخصیت و استعداد افراد بستگی ندارد. این کتاب از ترسیم الگوهای سنتی موفقیت خارج شده و به جای آن، تاکید بر شناخت و درک عمیق از خود و توسعه شخصی دارد.

درباره نویسنده کتاب اسب سیاه

تاد رز (Todd Rose) و اوگی اوگاس (Ogi Ogas) نویسندگان کتاب اسب سیاه هستند که هر دو ملیت آمریکایی دارند.

تاد رز از بنیان‌گذاران و رئیس اندیشکده مردمی در بوستون است. او همچنین تجربه تدریس در دانشگاه هاروارد را دارد. آقای تاد رز مدیر دانشکده برنامه ذهن، مغز و آموزش در این دانشگاه بوده و دانشمندی در روانشناسی رشد است که به دلیل فعالیت‌ها و پژوهش‌هایش در به کارگیری اصول سیستم‌های پویا در مطالعه رشد، هوش و یادگیری و به مشارکت در زمینه علوم اعصاب آموزشی شناخته شده است. تمرکز فعلی او در حوزه توسعه فردی است.

آقای اوگی اوگاس هم دکترای خود در رشته عصب‌شناسی را دریافت کرده و یک پژوهشگر مدعو در دانشکده تحصیلات تکمیلی هاروارد است.

چند مورد از مهم‌ترین موضوعاتی که در کتاب اسب سیاه مطرح شده چیست؟

در ذهن شما، رایج‌ترین فرمول‌های پذیرفته شده برای موفقیت کدام اند؟ اینکه هدف‌گذاری خوبی داشته باشیم، برنامه‌ریزی کنیم، تلاش کنیم، فرصت‌ها را پیدا کنیم و موفق شویم. احتمالاً در ذهن شما هم چنین مواردی نقش بسته است؛ اما آیا می‌شود این کارها را هم انجام ندهیم و موفق شویم؟ آیا کسانی هستند که بر خلاف این فرمول‌های رایج عمل کرده باشند و به موفقیت‌های خیره‌کننده رسیده باشند؟

در کتاب اسب سیاه ، به این نوع از افراد موفق می‌گویند برندگان غیرمنتظره!

نام این کتاب اشاره به اسب‌هایی دارد که در مسابقات اسب‌دوانی، کسی روی برنده شدنشان شرط‌بندی نکرده اما به موفقیت می‌رسند. حالا دو محقق به نام های اوگی اوگاس و تاد رز تلاش کرده‌اند تجربیات افرادی که برندگان غیرمنتظره نامیده می‌شوند را جمع‌آوری کنند و در اختیار ما قرار دهند.

هدف اصلی از نوشتن و انتشار این کتاب، کشف سایر مسیرهای منتهی به موفقیت و کامیابی است و نه مسیرهایی که همه ما می‌شناسیم و ممکن است برای بسیاری از ما کار نکنند.

در این نوع از موفقیت، شما منتظر نمی‌مانید تا موفق شوید و سپس به کامیابی و لذت از زندگی برسید؛ بلکه برعکس، شما می‌توانید در هر لحظه از مسیر موفقیت، احساس کامیابی و رضایت از زندگی کنید.

وب سایت جادوی کتاب یکی از معتبرترین کتابفروشی های آنلاین است که برای خرید انواع کتاب انگیزشی ، داستانی و کتب کسب و کار میتوانید به آن مراجعه کنید.