سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاعات عمومی

نظر

کاشت دندان یا ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت دندان امکان جایگزینی دندان را فراهم می کند. دندانی که عملکردی مشابه دندان های واقعی دارد. از جمله وظایف این دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایمپلنت به خوبی پشتیبانی می شود، برای محافظت از خود واقعاً به دندان های دیگری نیاز ندارد.
ایمپلنت دندان به عنوان ریشه روی فک شما ثابت می ماند.
ایمپلنت های دندانی را می توان با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به خوبی محافظت کرد.
ایمپلنت های دندانی ماندگاری بسیار طولانی دارند (بیش از 25 سال). برای مطالعه دوام ایمپلنت دندان این مقاله را در سایت دکتر نصیری بخوانید.
ریشه و پایه یا اباتمنت ایمپلنت های دندانی از آلیاژ تیتانیوم با درجه های مختلف تجاری ساخته شده است که روی آن از روکش دندان لمینت سرامیکی استفاده شده است که به اندازه یک دندان طبیعی بادوام است. نشان داده شده است که این ماده هیچ تاثیری بر سلامت انسان ندارد. حتی با فیزیولوژی بدن سازگار است و رشد سلول های استخوانی را مستقیماً روی سطح ایمپلنت افزایش می دهد. بنابراین جایگزین بسیار مناسبی برای ریشه دندان هستند.

 

مزیت ایمپلنت برای سالمندان

درمان با ایمپلنت دندان می تواند کیفیت زندگی بسیاری از افراد مسن را تغییر داده و آن را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد و دیگر نیازی به درمان ریشه دندان نیست افزایش سن مانعی برای کاشت دندان نیست و اگر فرد شرایط اولیه کافی برای کاشت دندان را داشته باشد می تواند کاشت موفقیت آمیز را تجربه کند.

یکی از مهمترین مزیت های استفاده از ایمپلنت دندان این است که ریشه کاشته شده در فک فرد به گونه ای عمل می کند که استخوان فک بیشتر تخریب نشود. در ضمن استفاده از دندان مصنوعی قطعا باعث ضعیف شدن استخوان فک می شود. تاج، پل دندانی یا دندان مصنوعی که روی ایمپلنت قرار می گیرد و ظاهر لبخند فرد را به طرز محسوسی تغییر می دهد. همچنین باعث افزایش عزت نفس فرد می شود. این مقاله را از دست ندهید و بخوانید که آیا بریج دندان بهتر است یا ایمپلنت.

ایمپلنت دندان معمولا شبیه دندان های طبیعی افراد است و عملکردی مشابه دارد. این نوع عملکرد معمولاً در پروتزهای معمولی دیده نمی شود. ایمپلنت‌های دندانی عملکردی مشابه دندان‌های معمولی دارند، بنابراین بهداشت آن‌ها مانند یک دندان طبیعی است. بنابراین برای حفظ بهداشت آنها کافی است حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید.