سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاعات عمومی

نظر

انواع عکاسی
با پیشرفت دوربین ها و توسعه آن ها در گوشی های همراه، استفاده از سبک های مختلف عکاسی برای ارائه تصاویر مرتبط به مخاطبان رونق گرفته است، به خصوص اگر بخواهید از روش های بازاریابی شبکه های اجتماعی با کمک یک متخصص دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. با ایجاد محتوای بصری، به طور ایده آل کسب و کار خود را رشد دهید یا علایق و تجربیات خود را به نمایش بگذارید. در ادامه این متن با کمک مثال های مختلف به معرفی انواع عکاسی و تعرفه عکاسی صنعتی  می پردازیم.

عکاسی انتزاعی چیست؟
«عکاسی انتزاعی» یا عکاسی انتزاعی که گاهی به «عکاسی مفهومی» و «عکاسی تجربی» نیز معروف است، یکی از ژانرهای عکاسی است که تعریف خاصی از آن می دهد. عکاسی انتزاعی از عناصر مختلفی مانند رنگ، نور، سایه، بافت، شکل و فرم استفاده می کند تا به طور موثر احساسات مختلف را بدون معرفی یک شی خاص به عکس بکشد.

عکس‌هایی که در این نوع عکاسی قرار می‌گیرند در نگاه اول شی خاصی را به بیننده نشان نمی‌دهند، زیرا معمولاً این عکس‌ها با جداسازی بخشی از شی یا صحنه طبیعی و در این فرآیند جزئیات پس‌زمینه ایجاد می‌شوند. عکس ها حذف می شوند این حذف را می توان با استفاده از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ یا با استفاده از ترکیب بندی مناسب قاب عکس انجام داد.

عکاسی ماجراجویی
«عکاسی ماجراجویی» را می توان بهتر از عکاسی انتزاعی تعریف کرد. همانطور که از نامش پیداست، این نوع عکاسی به موضوعات ماجراجویانه ای می پردازد که معمولا افراد مختلف در طبیعت با آن مواجه می شوند. حمل دوربین در شرایط سخت و استفاده از آن یکی از چالش های این سبک از عکاسی است. کوهنوردی، دوچرخه سواری، صخره نوردی، کمپینگ، طبیعت گردی و کوله گردی از جمله مواردی است که عکاسان این سبک از عکاسی بسیار به آن علاقه مند هستند.
عکاسی معماری
از جمله انواع عکاسی می توان به «عکاسی معماری» اشاره کرد. موضوع اصلی در این عکاسی معماری داخلی یا خارجی ساختمان است. این تصاویر جدا از نمایش دقیق ساختار معماری ساختمان، باید از نظر زیبایی نیز دلپذیر باشند. یکی از موارد مهمی که در سبک های عکاسی مانند عکاسی معماری باید در نظر گرفت، پرسپکتیو است، زیرا بسیاری از ساختمان ها دارای اندازه غیرعادی هستند.

توسعه معماری شکل ساختمان ها را تغییر داده است و عکاسان علاقه مند به این سبک از عکاسی می توانند بر سبک های معماری مانند معاصر، پست مدرن، گوتیک، کلاسیک و ... تمرکز کنند.
عکاسی نجومی
عکس های اجرام آسمانی مانند ستارگان، شهاب ها و همچنین عکاسی از رویدادهای نجومی مانند کسوف و دیگر پدیده ها زیر چتر «عکاسی نجومی» قرار می گیرد. عکاسی نجومی با تصاویر نوردهی طولانی و تصاویر خیره کننده از سحابی ها انقلابی در تحقیقات نجومی ایجاد کرد.

عکاسان از دوربین های دیجیتال با نوردهی طولانی برای ثبت تصاویر نجومی استفاده می کنند. البته در نظر داشته باشید که برای ساخت چنین تصاویری نیاز به تجهیزات و مهارت های خاصی دارید و علاوه بر این به دلیل آلودگی نوری امکان فیلمبرداری این گونه صحنه ها در مناطق شهری وجود ندارد.

به دلیل شرایط و تجهیزات خاص مورد نیاز برای این سبک از عکاسی، عکاسی نجومی معمولاً به عنوان شاخه ای از نجوم آماتور شناخته می شود. البته عکاسانی که به آسمان شب علاقه دارند این امکان را دارند که تجهیزات لازم را تهیه کنند. استفاده از اصول عکاسی و کمک گرفتن از تجهیزاتی مانند سه پایه، لنزهای واید، «پایه های ردیابی» تنها بخشی از پیش نیازهای این نوع عکاسی است.
عکاسی سیاه و سفید چیست؟
به طور دقیق تر، نام عکاسی سیاه و سفید توصیف خوبی از این سبک از عکاسی است. عکاسی سیاه و سفید را می توان در مراحل پس از تولید با استفاده از نرم افزارهای ویرایش عکس مانند لایت روم و فتوشاپ و با استفاده از تنظیمات دوربین انجام داد. عکاسی "تک رنگ" که از حداقل رنگ استفاده می کند نیز در برخی موارد زیرمجموعه ای از عکاسی سیاه و سفید محسوب می شود.
عکاسی تجاری
عکاسی تجاری به عکاسی محیط کار اختصاص دارد و تمرکز آن بر ایجاد تصاویر محیط کار برای توسعه کسب و کار است.

البته این ژانر از عکاسی مجموعه بزرگی است و انواع عکاسی مانند عکاسی چهره (پرتره)، عکاسی سبک زندگی، عکاسی صادقانه و حتی گاهی عکاسی معماری زیرمجموعه عکاسی تجاری محسوب می شود. از عکس های گرفته شده ممکن است در بروشورها و بنرهای تبلیغاتی یا محصولات مشابه برای تبلیغ بیشتر کسب و کار استفاده شود.

عکاسی بدون هوا چیست؟
بسیاری از عکس ها، به خصوص عکس های پرتره یا عکس های افراد مختلف، در ژست های مختلف گرفته می شوند که همه آنها توسط عکاس به آن افراد توصیه می شود. «عکاسی کاندید» به نوعی از عکاسی اختصاص دارد که توسط عکاس طراحی و ژست گرفته می شود.