سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاعات عمومی

نظر

ایمپلنت جایگزین مصنوعی دندان است که امروزه به عنوان درمان استاندارد برای پر کردن جای خالی دندانها در نظر گرفته میشود. ایمپلنت دندان یک میله کوچک پیچی شکل است که طی یک عمل جراحی در داخل استخوان فک فرو میرود تا به استخوان اطراف جوش خورده و آماده نگه داشتن تاج مصنوعی دندان شود. در واقع پایه ایمپلنت به عنوان ریشه دندان عمل میکند و روکش دندان به عنوان تاج دندان. بنابراین ایمپلنت نیازی به تکیه بر دندانهای اطراف ندارد و در داخل استخوان فک ثابت می ماند. فرایند جوش خوردن استخوان به ایمپلنت را یکپارچگی استخوان (osseointegration) میگویند.

اگر یک یا چند دندان خود را بر اثر پوسیدگی یا صدمات دیگر از دست داده باشید، حتما با روش جایگزینی ایمپلنت دندان آشنا هستید. دندانپزشکان معمولا از این روش برای پر کردن جای خالی دندان استفاده می‌کنند، زیرا ایمپلنت‌ها بسیار طبیعی هستند و کسی نمی‌تواند تفاوت آن را با دندان‌های عادی متوجه شود

از گذشته جایگزینی دندان‌های از دست رفته با روش‌های مختلفی انجام می‌شد که گاهی اوقات به خوبی روی هم قرار نمی‌گرفتند. در حال حاضر ایمپلنت دندان یکی از روش‌های بسیار موثر و پرطرفدار است که انواع مختلفی دارد و هر یک متناسب با نوع فک و موقعیت دندان از بین رفته زیر نظر متخصص انجام می‌شوند. برای انجام کلیه خدمات دندانپزشکی در مشهد میتوانید به مطلب دکتر مهدی فرخی مراجعه فرمایید

معرفی انواع ایمپلنت دندان

انواع مختلف ایمپلنت دندان را می‌توان با توجه به برند سازنده آن‌ها در دسته‌های مختلفی قرار داد، شما می‌توانید قیمت‌های تعیین‌شده از سوی سرویس‌دهنده‌های حاضر در پلتفرم دکترتو کلینیک را براساس برند ایمپلنت مشاهده کنید که عبارت‌اند از:

برند آمریکایی زیمر

ایمپلنت ایرانی

برند سوئیسی همراه با روکش PFM

انجام ایمپلنت با استفاده از مواد نئودنت سوئیسی

برند شاروم کره‌ای

ایمپلنت با برند کره‌ای SNU

برند CIS کره‌ای

برند بگو آلمانی

ایمپلنت‌های کره‌ای دنتیس

برند سوئیسی FIC

مواد فرانسوی

مواد بایو کره‌ای

ایمپلنت‌هایی با برند کره‌ای Biotem

ایمپلنت نئودنت سوئیسی

بر خلاف درمان های دیگر مانند پروتزهای مصنوعی یا بریج‌ها که ممکن است در طول زمان نیاز به تعویض داشته باشند، ایمپلنت‌های دندانی طوری طراحی شده‌اند که بیش از 20 الی 30 سال با مراقبت مناسب دوام بیاورند.

مزایای ایمپلنت دندان

این روش سایر تکنیک های دیگر اصلاح طرح لبخند دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به صورت موردی به آن ها اشاره خواهیم داشت.

مزایای ایمپلنت دندان:

· پایداری و استحکام بالا

· پیوستگی محکم به استخوان فک

· طرح دندان‌های طبیعی

ماندگاری و دوام طولانی

· سازگار با شرایط بدن

معایب ایمپلنت دندان:

· هزینه تقریبا بالا

· داشتن درد و سوزش در لثه

· دوران نقاهت تقریبا سخت و پرچالش

· مدت زمان طولانی برای اتمام فرآیند کاشت

· خطراتی از جمله عفونت و خونریزی